Ashtanga Yoga, Yin Yoga

 

 

tvoří systém plynulých statických pozic (asán), propojených dynamickým cvičením (vinyasa).

Základem je správné dýchání (volné hluboké dýchání se zvukem Ujjayi – dech vítěze) pozice (Ásany), energetické zámky (Bandhy) a směr pohledu (Dristhi)

Pozice trvají převážně 5 dechů, závěrečná série 8,10,25 dechů, přechod mezi pozicemi trvá jeden dech

Ashtanga jóga je životní filozofií, proto je vhodná pro všechny.

Tento styl jógy tvoří ideální poměr mezi rozvojem síly a ohebnosti. Tělo se stává silnější a pružnější, mysl jasnější a duše šťastnějí

Historie

Ashtanga jóga vznikla původně ze systému Hatha jógy, kterou se Sri T. Krishnamacharya naučilv Tibetu a přinesl ji do Indie. Díky praxi a učení se jiných technik dostal legendárnímu tisíce let starému rukopisu v sanskrtu, psaný na banánových listech – Yoga Korunta. Dokument roky studoval a učil a přepsal ho do starověkého učení Yoga Sutra. Ashtanga joga je spojením těchto dvou dokumentů, jako systém transformace těla, mysli a ducha za pomocí jógy.

Tradici jógové praxe a filozofie naučil svého žáka Sri K. Pattabhi Joise, který dále učil své žáky celého světa a tím, se celý systém jógy velmi rychle rozšířil do západního světa.

Ashtanga Joga

Celkem 205 asán, sestava je rozdělena na 6 stupňů. Každá ze sestav má podobné schéma, začíná dvěma pozdravy slunce a pokračujeme předepsanými asánami s výdrží na 5 dechových cyklů. Sestavu završují finální asány a závěr tvoří relaxační poloha.

Základní stupeň Ashtanga Vinyasa Jogy, kterou se budeme učit tvoří Joga Chikitsta – „detoxikace a ozdravení těla“

Obsahuje 41 cviků (asán). Důraz je kladen na protažení svalstva zadní strany stehen, tímto i zpevnění bederní oblasti páteře. Série obsahuje množství předklonů, které výrazně stlačují břišní dutinu a tím blahodárně působí na vnitřní orgány. Proskoky – vinyasa, vedou velmi rychle k rozvoji síly a posílení jádrového svalstva.

Pokud by v základní sestavě převažovali záklony, docházelo by ke zvýšené stimulaci nervového systému, což by se mohlo způsobovat zdravotní komplikace, nikoliv jejich odstranění.

Středně pokročilá sestava Nadi Shuddhi – „očista energetických kanálů“

Těžištěm této série jsou záklony, které mají výrazný nabuzující účinek, dodávají odvahu a naději.

Způsobilí pro druhý stupeň, jsme po zvládnutí celé základní sestavy, 6 krát týdně bez přepětí či svalové únavy.

 

Poslední 4 série Sthira Bhaga A,B,C,D – „vytrvalá síla“

Polohy jsou značně náročné na rovnováhu, kloubní ohebnost a silovou výdrž.

Doporučení

Ashtanga se cvičí v pohodlném oblečení naboso

Z hygienických důvodů je vhodné mít svoji podložku, či protiskluzovou deku na podložku. Jinak jsou zdarma podložky k zapůjčení. Dále je dobré mít malý ručník a na závěrečnou relaxaci teplé ponožky či deku, dle Vašich potřeb

V období periody a těhotenství se některé pozice nedoporučují

Během lekce se nedoporučuje pít, z důvodu nežádoucího ochlazení organismu a narušení plynulosti praxe

Je vhodné cvičit s prázdným žaludkem, minimálně 2 hodiny před lekcí prosím nejezte a nepijte alkohol. Kouření před i po lekci není vhodné

Termíny lekcí :

  • pondělí 19:05-20.00 Veronika zkrácená vedená lekce

lekce trvá 55 min.

 

YIN JOGA

Klidná a jemná forma jógy, zaměřená na nejhlubší tkáně lidského těla, pojivové tkáně – klouby, vazy, fascie, kosti a šlachy.

Specifické asány, jsou praktikovány pouze v sedě a leže a trvají 3-5minut. Abychom se v pozicích cítili pohodlně, využíváme blocky a deky, kterými lze vypodložit různé části těla. Tím dochází ke snížení napětí, uvolnění a relaxaci.

Praxe je pomalá v rytmu přirozeného dechu, stále ve stejném zatížení, kdy svalová tkáň zcela relaxuje a do těla proudí energie (chi).Jemně a nenásilně tak podpoříme přítok výživy do pojivových tkání. Necháme působit dráhy meridiánů a myofascií ve spojením se všemi čakrami. Průtok krve je tímto rychlejší a to má za následek energizující účinek na tělo, dodává  vnitřní klid a sebelásku,  získáváme rovnováhu, bojujeme se stresem a úzkostí.

Yin yoga je  vhodná jak pro úplné začátečníky s jógou, taktéž i těhotné ženy pro uvědomnění  si seba sama, zklidnění a relaxaci tak pro pohybově zdatnější, jako doplněk k jiným druhům jógy zaměřeným spíše na jangovou  podstatu (zaměřenou na sílu a svaly), stejně tak jako doplněk k jiným formám cvičení, či běhání. Slouží k vyrovnání aspektů jing a jang, které jen spolu do života vnášejí vyváženost a harmonii.

Doporučení

Yin yoga se cvičí v pohodlném, teplejším oblečení naboso

Z hygienických důvodů je vhodné mít svoji podložku, či protiskluzovou deku na podložku, popř. bločky, bolstery na podložení a zpříjemnění polohy v asánách. Jinak jsou zdarma podložky a bločky k zapůjčení. Dále je dobré mít malý ručník, láhev na vodu a na závěrečnou relaxaci teplé ponožky či deku, dle Vašich potřeb

Je vhodné cvičit s prázdným žaludkem, minimálně 1 hodinu před lekcí prosím nejezte a nepijte alkohol. Kouření před i po lekci není vhodné

Termíny lekcí :

 

od září 2021opět v rozvrhu

 

Těšíme se na Vás

YOGA  MoveGym BRNO

 

 

 

ASHTANGA JOGA BRNO MEDLÁNKY

Joga Brno Medlánky

YIN JOGA BRNO Medlánky 

 JOGA BRNO MEDLÁNKY

Nenašli jste co jste hledali? A co třeba osobní trénink s našim trenérem…

Zjistěte si více informací

MoveGym

V Újezdech 7
621 00 Brno - Medlánky
(není korespondenční adresa)

xvideis.cc pornhub ponhub.pro